මාතෘකා
ගවේෂණය කරන්න
විදසුන්
Flagging corruption in procurement!
A Corruption Red Flag System can help detect fraud in tenders, such as overpriced services and substandard medical supplies, by identifying high-risk deals where bidders are connected. Other countries have successfully used similar systems to prosecute corruption cases, but Sri Lanka lacks one due to limited information on the e-Government procurement platform. Currently, only 9 out of 73 possible corruption red flags can be detected. If the government fully complied with the RTI Act, this number could increase to 23, and with further disclosures, up to 28. Greater transparency could help identify risky tenders, prevent corruption, and save public funds.
විදසුන්
Flagging corruption in procurement!
A Corruption Red Flag System can help detect fraud in tenders, such as overpriced services and substandard medical supplies, by identifying high-risk deals where bidders are connected. Other countries have successfully used similar systems to prosecute corruption cases, but Sri Lanka lacks one due to limited information on the e-Government procurement platform. Currently, only 9 out of 73 possible corruption red flags can be detected. If the government fully complied with the RTI Act, this number could increase to 23, and with further disclosures, up to 28. Greater transparency could help identify risky tenders, prevent corruption, and save public funds.
විදසුන්
Flagging corruption in procurement!
A Corruption Red Flag System can help detect fraud in tenders, such as overpriced services and substandard medical supplies, by identifying high-risk deals where bidders are connected. Other countries have successfully used similar systems to prosecute corruption cases, but Sri Lanka lacks one due to limited information on the e-Government procurement platform. Currently, only 9 out of 73 possible corruption red flags can be detected. If the government fully complied with the RTI Act, this number could increase to 23, and with further disclosures, up to 28. Greater transparency could help identify risky tenders, prevent corruption, and save public funds.
විදසුන්
Flagging corruption in procurement!
A Corruption Red Flag System can help detect fraud in tenders, such as overpriced services and substandard medical supplies, by identifying high-risk deals where bidders are connected. Other countries have successfully used similar systems to prosecute corruption cases, but Sri Lanka lacks one due to limited information on the e-Government procurement platform. Currently, only 9 out of 73 possible corruption red flags can be detected. If the government fully complied with the RTI Act, this number could increase to 23, and with further disclosures, up to 28. Greater transparency could help identify risky tenders, prevent corruption, and save public funds.
දත්ත
වාර්තා
පනත් සහ ගැසට් පත්ර
විදසුන්
ඩෑෂ්බෝඩ්
Annual Budget Dashboard
අයවැය පොරොන්දු
Fiscal Indicators
ඉන්ධන මිල නිරීක්ෂණ ට්රැකරය
IMF මීටරය
යටිතල පහසුකම් විපරම
PF වයර්
අපි ගැන
SIN
English
සිංහල
தமிழ்
;
Thank You
රාජ්ය මූල්ය දත්ත හා විශ්ලේෂණයන් සඳහා
නිදහස් හා විවෘත ප්රවේශය
නිවස
දත්ත
සියළුම
මූල්යකරණය
වියදම
ආදායම
ණය
පළාත් සභා
දත්ත
වාර්තා
පනත් සහ ගැසට් පත්ර
විදසුන්
වර්ෂය අනුව තෝරන්න
සිට
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
දක්වා
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
ආර්ථික වර්ගීකරණය අනුව රාජ්ය වියදම
වර්තන වියදම්, ප්රාග්ධන වියදම් සහ ආපසු ගෙවීම් අඩු කල පසු ණය දීම ලෙස රජයේ වාර්ෂික වියදම් බෙදා වෙන්කර දක්වා රුපියල් මිලියන වලින් ඉදිරිපත් කරයි. මූලාශ්රය: 9 වන වගුව සංඛ්යා ලේඛන පරිශිෂ්ටය, වාර්ෂික වාර්තාව 2016, මුදල් අමාත්යාංශය
කාණ්ඩය අනුව රාජ්ය වියදම බෙදා වෙන්කර දැක්වීම (ඇස්තමේන්තුගත අගයන්)
වර්තන වියදම්, ප්රාග්ධන වියදම් සහ රාජ්ය ණය ආපසු ගෙවීම් ලෙස රජයේ ඇස්තමේන්තුගත වාර්ෂික වියදම් වර්ගීකරණය කර රුපියල් මිලියන වලින් ඉදිරිපත් කරයි. මූලාශ්රය: අනුමත අයවැය ඇස්තමේන්තු, මුදල් අමාත්යාංශය
විවිධ රටවල රාජ්ය වියදම් සංසන්දනය කිරීම (දළ දේශීය නිෂ්පාදනයෙන් ප්රතිශතයක් ලෙස)
ලෝකයේ බොහෝ රටවල සමස්ත රජයේ වියදම දළ දේශීය නිෂ්පාදිතයෙන් ප්රතිශතයක් ලෙස ඉදිරිපත් කරයි. මූලාශ්රය: ලෝක ආර්ථික දැක්ම දත්ත ගබඩාව, 2023 ඔක්තෝබර්, ජාත්යන්තර මූල්ය අරමුදල.
කාණ්ඩය අනුව රාජ්ය වියදම බෙදා වෙන්කර දැක්වීම (සැබෑ අගයන්)
වර්තන වියදම්, ප්රාග්ධන වියදම් සහ රාජ්ය ණය ආපසු ගෙවීම් වශයෙන් රජයේ සැබෑ වාර්ෂික වියදම වර්ගීකරණය කර රුපියල් මිලියන වලින් ඉදිරිපත් කරයි. මූලාශ්රය: අයවැය ඇස්තමේන්තු, මුදල් අමාත්යාංශයේ වාර්ෂික වාර්තාව
ක්රියාකාරී වර්ගීකරණය අනුව රජයේ වියදම් (ඇස්තමේන්තු හා තථ්ය) කාර්යයන් අනුව වියදම් වර්ගීකරණය (ඇස්තමේන්තුගත සහ සැබෑ අගයන්)
වර්තන වියදම්, ප්රාග්ධන වියදම් සහ ණය දීම ලෙස රජයේ ඇස්තමේන්තුගත සහ සැබෑ වාර්ෂික වියදම් වර්ගීකරණය කර රුපියල් මිලියන වලින් ඉදිරිපත් කරයි. මූලාශ්රය: වගුව 6.4, ශ්රි ලංකා මහ බැංකු වාර්ෂික වාර්තාව